[Review] Jetstar pacific Hochiminh City – Hanoi via Da lat เจ็ทสตาร์ แปซิฟิก โฮจิมิน ซิตี้ – ฮานอย

I recently travel on Jetstar Pacific domestic in Vietnam from Hochiminh City to Hanoi.

First I wasn’t planning to ride Jetstar as I booked Vietnam airlines because I wanted to fly on their A350 en-routed between two biggest cities in Vietnam. Unfortunately, I missed my flight and missed another chance which was I’ve tried to be on board with A350 (sad).

After I made up my mind, so I ended up with my best friend A320 of another Jetstar unit, Jetstar Pacific.

การเดินทางครั้งล่าสุดของผม คือทริปประเทศเวียดนามครับ และครั้งนี้ก็ทำให้ผมได้มีประสบการณ์บินกับสายการบินที่จะว่าคุ้นเคย ก็พูดได้ไม่เต็มปาก สายการบินเจ็ทสตาร์เป็นสายการบินที่ผมบินด้วยบ่อยมากสมัยผมอยู่ที่ ออสเตรเลีย แต่ว่าครั้งนี้เป็นสายการบินสาขาของเจ็ทสตาร์ประจำประเทศเวียดนาม นั่นก็คือ สายการบินเจ็ทสตาร์ แปซิฟิกครับ สำหรับการเดินทางในครั้งนี้ของผมคือ เดินทางจาก โฮชิมินซิตี้ ไปยัง ฮานอย ซึ่งเครื่องบินเที่ยวนี้จะแวะที่ดาลัท เพื่อเปลี่ยนถ่ายผู้โดยสาร ตามตารางบินด้านล่างเลยครับ

Alright, Let’s have a look on my flight detail.

Screen Shot 2560-06-26 at 6.46.47 PM

เป็นที่น่าเสียใจมากสำหรับผม เพราะว่าเดิมทีผมต้องเดินทางโดยสายการบิน Vietnam airlines บนเครื่องบินรุ่น  A350 แต่ว่าผมชะล่าใจไปนิดหน่อย ทำให้ต้องตกเครื่อง แล้วก็ต้องหาเที่ยวบินใหม่เพื่อเดินทางไปยัง Hanoi ตามเวลาที่ต้องการ ผลมาจบลงที่สายการบิน โลวคอส ที่ราคาไม่โลว์เลยครับ

สำหรับผม เริ่มต้นที่สนามบินนานาชาติโฮจิมินซีตี้ ที่นี่เป็นสานามบินขนาดใหญ่แต่เงียบมากครับ สายการบินที่ให้บริการมายังสนามบินนี่ ส่วนใหญ่เป็นสายการบินของเวียดนามเอง ไม่ว่าจะเป็น Vietnam airlines, Vietjet, Jetstar pacific. อย่างเดียวที่ผมชอบเกี่ยวกับสนามบินแห่งนี้ของพื้นที่ดูเครื่องบินที่ดีกว่าสุวรรณภูมิมาก

With that amount, I still couldn’t get a direct flight. The funny thing is the connecting time for my flight was too short. I was really worrying about it but let’s see how they proceed my flights.

Hochiminh city international airport is so bright but less busy if compare to other airports in Southeast Asia airport like Bangkok or Singapore or even Malaysia’sKUL. But I still can say SGN airport will be growing so fast as their national flag like Vietnam airlines running really fast now a day.

IMG_3895

อาคารผู้โดยสารภายในประเทศค่อนข้างวุ่นวายครับ แม้ว่าเที่ยวบินจะไม่ได้มากมายอะไร แต่ว่าด้วยความที่พนักงานทำงานค่อนข้างช้า บวกกับมีการก่อสร้างเพิ่มเติมในบางส่วนของสนามบิน  เที่ยวบินสวนใหญ่ที่ออกจากอาคารภายในประเทศจะเดินทางมุ่งไปอย่างเมืองหลวงอย่างฮานอย คิดดูครับว่าความต้องการมีมากขนาดไหน เพราะว่า VN ได้นำเครื่องลำใหญ่มาให้บริการในเส้นทางนี้ด้วย ไม่ว่าจะเป็น A350, B777, A330  รวมไปถึงสายการบินโลวคอสที่บินไม่รู้กี่เที่ยวต่อกี่เที่ยวในหนึ่งวัน

I stepped in the domestic terminal which  located separately by two buildings. I think domestic terminal was busier than the international. For somehow Vietnamese airport staffs included security processes was super slow. If you travel for international flights, I suggest you better come to this airport ahead of your flight time more than other airport about 30 -45 mins.IMG_4044.JPG

 

This is how SGN airport looks like. There were many flight heading to Hanoi and other cities in Vietnam. Vietnam airlines is the lead airline who operating flights from SGN airport, following with Vietjet airlines and Jetstar Pacific.

แต่ว่าผมก็ยังหาตั๋วในการเดินทางได้ยากมาก จับเที่ยวบินตรงยังไม่ได้ โดยผมต้องเดินทางไปเปลี่ยนเครื่องที่สนามบินดาลัท เอาจริงมันก็เป็นเหมือนกัน Via สนามบินต่างๆ แต่ว่า ทุกทานต้องลงจากเครื่องบิน แล้วกลับมาขึ้นเครื่องเดิมอีกรอบ

ผมเริ่มการเดินทางด้วยบัส เกท ลานบินเต็มไปด้วยเครื่องบินหลากหลายสี การเดินทางโดยเครื่องบินนั้น แม้ว่าจะแพง แต่ก็ได้รับความนิยมจากชาวเวียดนามไม่ต่างอะไรกับสายการบินในไทย

I boarded by the busgate, Hochiminh international airport was full of their national carriers’ planes.

 

 

It shows me that Vietnamese people enjoy travel places with planes because not only the competitive airfares but also included this full flight.

IMG_4061

The driver took us, passengers circled around its runway and dropped all of us here in front of Jetstar Pacific’s Airbus A320s. The plane itself wasn’t look brand new as Thai airasia or Not airline which is operated fleet in Thailand. In case of Jetstar pacific, even their plane aren’t brand new but still ok for serving short haul flight domestic in Vietnam.

คนขับรถนำผมมาถึงเครื่องบินของ เจ็ทสตาร์ที่จะทำหน้านี่นำผู้โดยสารเดินทางไปยังเมืองดาลัท แล้วก็ต่อไปยังจุดหมายปลายทางของผมนั่นก็คือกรุงฮานอย เมืองหลวงของประเทศเวียดนาม  เครื่องบินลำนี้แม้ว่าจะดูค่อนข้างมีอายุ แต่ว่าก็ยังถือว่าโอเคในการในบริการในเที่ยวบินที่ไม่ยาวนัก

 

As I am not that tall, so I don’t have any problem on their seats configuration as well as other budget carriers in South East Asia. Even It doesn’t give your comfortable seats like other full service airlines but it is not bad for me.

I also have a look on their in flight magazine and those meal catalogs. Well organized by Jetstar pacific.

It’s about 45 min for the first leg, then they dropped all passengers at Dalat airport. The airlines off loaded all pax from the plane. I found lots of passengers also made their way to Hanoi as same as i do. Seem like we were running out of time because all check in counter in Dalat has closed, I and all passengers who traveling to Hanoi checked in for 2 legs but we still have to get our new boarding passes from airlines staffs.

All processes in Dalat airport only spent 30 minutes, after that we’re ready for taking off again in same aircraft and same crews.

มันดูที่นนั่ง ผมไม่ค่อยมีปัญหากับการเดินทางด้วยสายการบินโลว์คอสเนื่องจากผมตัวไม่ใหญ่มาก สูง 165 ที่นั่งแบบนี้เลยไม่ทำให้ผมอึดอัดเท่าไหร่ครับ นิตยสารในเครื่องสีสันค่อนข้างฉูดฉาดครับ แต่ก็ดูดีเลยทีเดียว โดยเที่ยวบินเที่ยวแรกของผมจะอยู่ให้เปลี่ยนเครื่องที่สนามบินดาลัทครับ โดยระยะเวลาในการบินในเที่ยวบินแรกใช้เวลาประมาณ 45 นาที ก่อนที่จะทำการลงจอดที่สนามบินกลางหุบเขาของเมืองดาลัทครับ จากที่ผมสังเกต ผู้โดยสารมากกว่า 50%  เป็นผู้โดยสารต่อเครื่องไปยังฮานอยเหมือนกับผม เรามีเวลาต่อเครื่องกันน้อยมากครับ ไปถึงสนามบินดาลัท เคาต์เตอร์เช็คอินได้ปิดไปเรียบร้อยแล้วครับ แต่ว่าพนักงานได้ทำการปริ้นบอร์ดดิ้งพาสรอไว้แล้วครับ ทั้งๆที่เราก็ไปบอดดิ้งพาสแบบสลิปจากโฮชิมินมาแล้วรอบหนึ่ง แต่พนักงานก็เปลี่ยนบอดดิ่งพาสของพวกเราเป็นแบบแข็ง แล้วก็ทยอยกลับขึ้นเครื่องครับ  เดินสำรวจในตัวเครื่อง แม้ว่าจะเป็นเครื่องเก่า แต่ว่าความสะอาดนี่ดูดีเลยครับ

 

 

It’s my time to move to lavatory, it’s tiny and clear. That’s enough what we want while we’re flying.

 

This Dalat to Honai leg was full loaded, most of them are Vietnamese. I had a surprising by Vietnamese passenger because it’s not only they didn’t turn off those mobile phone while taking off and landing but we also interrupted by phone calls whenever they got some mobile signal during talking off and landing. I was like….oh that my first time I’ve seen someone on the phone during approaching moments.

มีอย่างหนึ่งที่ทำผมตระนกเกี่ยวกับการเดินทางในครั้งนี้คือ ขณะที่เครื่องบินทำการแลนดิ้ง ซึ่งเราสามารถมองเห็นรันเวย์แล้วครับ ก็มีเสียงโทรศัพท์ดังขึ้นมา แล้วผู้โดยสารคนนั้นก็รับโทรศัพท์แล้วก็คุยกับปลายสายอย่างไม่สะทกสะท้าน พนักงานก็ไม่ได้ว่าอะไร เห็นการเกิดขึ้นสองครั้งทั้งขาแลนดิ้งที่ดาลัท แล้วก็ฮานอย เป็นเห็นการที่ผมค่อนข้างตกใจมากๆครับ  แต่ทั้งนี้ทั้งนอนก็เดินทางถึงที่หมายอย่างปลอดภัยครับ  ซึ่งการเดินทางกับ Jetstar ในครับนี้ถือว่าเป็นประสบการณ์ที่ดีครับ ถ้ามีโอกาส ได้ราคาดีๆมา ก็จะไม่พลาดที่จะบินกับสายนี้อีกครั้งครับ

IMG_4102

Well, in the end of the day Jetstar pacific served me a nice flight. I wouldn’t mind if there are some chances to fly with them again.

IMG_4109

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s